Suggeriments per al nou govern de la Generalitat

 

Viladecans no hi apareix

Ara que venen eleccions i que a casa estem fent alguns tràmits amb la Generalitat, us explico algunes aventuretes recents, per si serveixen per a si mai hi ha un govern de la Generalitat que tingui ganes de millorar l'atenció als ciutadans. Ja veieu que no perdo l'esperança.

1. 20 de maig de 2019: sol·licitud d'orientació de serveis residencials per a persones amb discapacitat. Orientació feta l'11 de gener de 2021, després de reclamar-la dues vegades. No penséssiu que el retard és causat per la Covid. La treballadora social del taller on va en Jordi m'aclareix que som afortunats perquè habitualment triguen uns dos anys. I no penseu tampoc que del que es tracta és de concedir una plaça residencial: es tracta senzillament d'unes entrevistes per valorar si té les condicions necessàries per poder-la sol·licitar.

2. Orientació rebuda el de febrer. Han anat de pressa i han estat eficients. Demanem ara pròpiament la plaça. El temps d'espera per obtenir-la ja m'han dit que pot ser entre tres i cinc anys. Per això la demanem ara, perquè per a en Josep i per a mi, cinc anys poden significar malaltia o mort a banda del preceptiu envelliment. A la Generalitat, però, ens aclareixen que en cas d'emergència si morim nosaltres, funcionen. Quan funcionin, però, ja sabem que la plaça pot ser molt lluny de casa, perquè a Viladecans no hi ha cap equipament residencial per a persones amb discapacitat. Sens dubte, una etapa dura tant per a les persones amb discapacitat com per als seus familiars.

3. Intent fallit de lliurar la documentació. Com que ja m'imagino que deu caldre cita prèvia, intento fer-ho per internet. Em surt una llista de les Oficines d'Afers Socials de la Generalitat. Com podeu comprovar per la fotografia adjunta, Viladecans no hi apareix. Una mica estupefacta, truco al telèfon de suport preguntant què he de fer per demanar cita prèvia o bé si la documentació es pot enviar telemàticament. Em diuen que la sol·licitud adreçada  a ells l'he d'entregar als Serveis Socials municipals i, molt amables, em donen el telèfon... no pas de Viladecans, sinó de Viladecavalls.

Torno a llegir-me les instruccions de la treballadora social del taller d'en Jordi: és a la Generalitat on he de lliurar la documentació. Me'n vaig a l'oficina, a veure què. Quan arribo està tancada (només obren de 9 a 14 hores), amb unes grans persianes metàl·liques, que no deixen veure els vidres del darrere. Veig una porta amb una reixa mig oberta. Hi deuen estar fent la neteja. Fotografio els cartells que veig en aquesta porta. No hi sé trobar cap avís de cita prèvia, com podeu veure a la foto.

No em vaig adonar que, com la porta era mig tancada, no podia veure tots els cartells

Hi torno aquest matí, amb la documentació a punt. Evidentment em diuen que em cal cita prèvia, que anuncien amb l'adreça exacta. Aquesta vegada puc veure bé el cartell, perquè la persiana està ben oberta. 

He de dir que fins ara totes les persones que m'han atès, amb errors o sense, han estat amables, però la veritat és que el sistema no ajuda gens. No creieu?

Comentaris