La meva comunitat de la piscina



Em faig gran, i en lloc d’envellir amablement ho faig amb una mena de sentiment d’inadaptacíó als temps que corren.
D’inadaptació tecnològica, tot i que la informàtica, per exemple, sempre m’ha agradat molt. Reconec que la innovació permanent, que havia estat un estímul per a mi, comença a esgotar-me, i que, tot i ser addicta al Candy Crush, la perpètua connexió cada dia em costa més, i em menja unes energies que potser seria millor dedicar al silenci o a coses més intel·ligents, per no parlar de la sospita que tota la vida queda exposada al “big data”, cosa que em provoca calfreds.
D’inadaptació ideològica, perquè em sento desubicada. Primer pel tema nacional: no ser indepe en el meu ambient et fa sentir com un pop en un garatge o, dit d’una altra manera, amb una solitud aguda o com si estiguessis a punt d’estripar-te per la meitat. I en segon lloc, perquè l’espai de la meva militància política, més aviat escarransida acaba de desapareìxer. ICV ja és història. Una història que ha fet aportacions molt positives i ha obert molt de camí, però història passada. A banda que això dels comuns no m’acaba de convèncer, també em trobo que la manera de treballar d’avui té poc a veure amb els meus inicis amb el sindicalisme i la política. Quan vaig començar, ja fa quaranta anys, l’organització dels treballadors i l’estructura que se’n derivava eren sòlides i pesants (massa i tot: no enyoro gens aquelles reunions tan feixugues). Però avui tot es resol via whatsapp, no tens gaire l’oportunitat de debatre cara a cara, la imatge pesa més que el contingut i la immediatesa més que la importància. Tot és gasós.
D’inadaptació eclesial. Aquí sí que sovint tinc la sensació que ens movem a dues velocitats. Una, ràpida, la dels fets: l’envelliment, la manca de capellans, la dificultat per connectar amb els joves, o amb els allunyats... i una altra no pas lenta, sinó absolutament immòbil, que és la forma d’organitzar-se de l’Església: rígida i clerical. Em sento com en els dibuixos animats, amb un peu a cada vora amb un esvoranc que es va fer gran a sota meu i sense l’elasticitat del Bugs Bunny. Un altre estrip en perspectiva.
I, per acabar-ho d’adobar, l’ull de Mordor va eixamplant la foscor i l’abast de la seva mirada: el feixisme creix, els pobres i els immigrants són rebutjats i maltractats, la crisi climàtica ja és aquí i la desigualtat social avança a marxes forçades. I no se m’acut com lluitar-hi de forma eficaç, a banda de les coses petites que ja vaig fent. Penso sovint en el títol d’una pel·lícula del Werner Herzog, L’enigma de Kaspar Hauser, que tenia com a subtítol la frase: “tothom a la seva i Déu contra tothom”. Perquè davant de tots aquests problemes, sembla que és impossible posar-se d’acord amb el veí per treballar. Només cal observar la trista vida política on la paraula “consens” ha desaparegut del mapa i que jo diria que és reflex de la nostra manera general de viure.
Si heu arribat fins aquí ja deveu saber que, efectivament, estic una mica deprimida, a banda del meu pessimisme natural. Per això per a mi és tan important la meva comunitat de la piscina. Fa quatre o cinc anys que un parell de matins a la setmana vaig a nedar. Faig un curset perquè sense l’estímul del grup em costa molt ser constant. I el grup ha esdevingut una petita comunitat de persones  atentes les unes per les altres, d’acceptació incondicional (jo nedo fatal!) de les habilitats i el tarannà de cadascú, de petits avenços sense competència mútua, de senzillesa en el tracte. La Conxita, la Lola, la Nieves, en Bengi, en Jordi, en Ramon i, naturalment, els “jefes” Toni i Guillem, han aconseguit dues coses ben difícils: alegrar-me la vida amb la seva companyia i que sigui capaç de nedar amb constància, encara que m’hagi de llevar a les 5 del matí. Ben senzill. Ben imprescindible. Ben transformador. Gràcies, piscineros.
(Publicat a Foc Nou, i a punt de sortir, espero)

Comentaris

Em dic Andra Maria Lupu, forma, Andorra la Vella. Després de dotze anys de matrimoni, jo i el meu marit hem estat en una disputa o l’altra fins que finalment em va deixar i es va mudar a Califòrnia per estar amb una altra dona. Vaig sentir que la meva vida s’acabava i els meus fills van pensar que mai no tornarien a veure el seu pare. He intentat ser fort només per als nens, però no he pogut controlar els dolors que turmenten el meu cor, el meu cor estava ple de dolors i dolors perquè estava molt enamorat del meu marit. Cada dia i nit penso en ell i sempre desitjo que tornés a mi, estava molest i necessitava ajuda, així que vaig buscar ajuda en línia i vaig trobar un lloc web que em va suggerir que el doctor Osagiede pot ajudar a tornar ràpidament. . Per tant, vaig sentir que l’hauria de provar. Vaig contactar amb ell i em va dir què fer i ho vaig fer, després va fer un encanteri d’amor. 48 hores després, el meu marit em va trucar realment i em va dir que ell trobava a faltar jo i els nens, així que és increïble. Així va ser com va tornar aquell mateix dia, amb molt d’amor i alegria, i va demanar disculpes pel seu error i pel dolor que va causar a mi i als nens. A partir d'aquell dia, el nostre matrimoni era ara més fort que com abans, tot gràcies al doctor Osagiede. és tan poderós i vaig decidir compartir la meva història a Internet que el doctor Osagiede real i poderós lletre d’encanteri que sempre pregaré per viure molt de temps per ajudar els seus fills en temps de problemes, si esteu aquí i necessiteu el vostre ex. de tornada o el teu marit es va mudar a una altra dona, no ploris més, contacta ara amb aquest potent ruixador d’encanteri. Aquí teniu el seu correu electrònic de contacte a: doctorosagiede75@gmail.com o whatsapp al +2349014523836
o viber +2349014523836