Jo també rectifico...

La CUP ja no em sembla valenta, més aviat em fa la sensació que s'ha fet l'harakiri. Renuncio a entendre'ls. Veig que no s'escapoleixen de la tendència general, que ja he observat també en altres àmbits:  demanem permís per les coses petites i decidim les grans sense encomanar-nos a cap sant. M'alegro de no haver de passar per unes altres eleccions, que crec que no ens podem permetre. M'alegra que el president no sigui l'Artur Mas i m'avergonyeix com s'ha produït tot plegat i molt especialment les paraules del president i l'escrit de la CUP. M'ha recordat una vegada que vaig patir un greu conflicte laboral. Jo tenia raó i l'empresa no em va pas poder acomiadar. Però tothom em va dir i repetir que ni se m'acudís dir que havia guanyat, perquè les altures no se sentissin humiliades.  I vaig fer la meva celebració en privat i no en públic, per no fer més sang. Doncs això. Deuen ser els mateixos mecanismes.
També em sap greu que hi hagi una majoria a Catalunya insensible a la corrupció i disposada a acceptar els postul·lats d'una dreta immisericorde amb els pobres. 
Dit això, van guanyar les eleccions (no el plebiscit) i això no els autoritza èticament a fer segons quines "desconnexions". Confio que algú, un dia o altre, em preguntarà si vull o no la independència. I confio que no serà obligatori tenir la nacionalitat catalana, perquè la meva desafecció vers Catalunya creix cada dia una miqueta més... aviat arribarà al mateix nivell que la meva desafecció espanyola. Potser em faré anarquista :)

Comentaris

Oliva ha dit…
QUE VOLS ENTENDRE?...SI N'ELLS S'ENTEN. AIXO,AIXO..."A LAS BARRICADES"¡¡¡¡.
Alfons Collado ha dit…
Quin embolic que tens amb els temes polítics ! No pots desqualificar quan discrepis !. Quina por tens a la possible independència ! No creus que es fa pensant en el bé de tots els catalans ?

D'acord que la CUP és molt diferent dels partits i coalicions conegudes fins ara, conec als de Mollet i de debó que em costa d'entendre'ls .... Discrepo, però van tenir una porrada de vots el 27S. Eren els mateixos, pensaven igual, el dia 5 que el dia 9, però el dia 9 havien de decidir, o caixa o faixa.

No has negociat mai ? El que es diu a l'inici i durant les negociacions va variant. Al final cal cedir en coses i obtenir d'altres. L'objectiu era un Full de ruta (jo prefereixo dir un Pla de treball) amb ojectius, pla de seguiment, costos asumibles i termini possible, (cap la independència en aquest cas) ....

Un dia o un altre caldra desobeir a l'estat espanyol si no ens deixen fer el referendum. Nosaltres ja fa temps que el demanem !.

Si no haguèssin desobeit alguns i algunes, avui la dona encara no votaria, ni els negres tampoc, ni ..... . Mols catalans ens estem manifestant des de juliol 2010, i setembre del 2012, 2013, 2014 i 2015, modèlicament, en convivència, sense un plat trencat, ni un paper per terra, !!! .... Si no ens deixen fer un referendum presentarem un projecte de Constitució que serà el mateix i el votarem, ....

Això crec que pensen la CUP i Junts pel Sí, per això han arrivat a aquest acord, gents que tenen un model de societat tant diferent.

Cal entendre'l encara que es discrepi, el cristians no podem desqualificar com si fosin el mal.

Fas patir Mercè. Una abraçada, feliç any nou.

Alfons Collado.
Mercè Solé ha dit…
Home, sí que he desobeït, fent objecció fiscal pel tema de l'armament i l'exèrcit, tenint clar que la factura amb els recàrrecs d'Hisenda l'havia de pagar jo soleta... Fent vaga i pagant-ne la factura. No fent-la pagar a tots els que no estan d'acord amb mi... Crec que tens una visió idealitzada de Catalunya. No es pot atiar un conflicte fins a l'infinit. En això aneu de bracet amb el PP, i ara se us hi ha afegit la monarquia i tot. I jo francament no veig gaire diferència entre Mas i Rajoy: tots dos coberts de corrupció en el govern i en el partit, i tots dos dient que no saben què passa al seu partit i tots dos clamant pel nacionalisme, i tots dos amb gran èxits electorals. Confio que tots dos acabin on han d'acabar: a la presó.
Probablement ja tinc la caldera d'en Pere Botero esperant-me. Confio no trobar-hi cap nacionalista :). Salut!
Alfons Collado ha dit…
No fas servir ni un sol argument respecte a l'independentis-me.
Què te a veure la corrupció amb l'independència ?
Jo crec què es més cristià dir: "Confio que acabi fent-se justicia ... o, que el que la faci (si es demostra) que la pagui ... o, que vagin devant dels tribunals, ...".

Una abraçada Mercè, fins el proper article si discrepo ..

Et continuaré llegint.
Anònim ha dit…
Una de clàssics: sóc un home vell i vaig estudiar lletres, no sé res de política ni d'economia, però em recordo de: le métèque, l'étranger i allò de pro patria mori.
Em sembla que totes les pàtries, primera la meva, poden ser perillosament utilitzades i, a la fi, demanaran el seu tribut.
Una dosi de clàssics i una altra dosi de valors ens poden salvar.

Manel, que viu a Badalona
Mercè Solé ha dit…
Gràcies, Manel! M'ha agradat molt això dels clàssics...