Trias BCN: Pasqua abans de Rams

Ahir en Jordi va anar a la primera Fira de discapacitat i Ocupació. Es feia a Monjuïc. Hem estat xafardejant la documentació que li van donar i flipem: en el comitè d'honor hi consta "Excmo. Sr. D. Xavier Trias, Alcalde de Barcelona", amb fotografia inclosa (això sí, la foto no és del despatx de l'alcalde!). No em queda clar si estan desinformats, o si tenen moltes, moltes ganes de quedar bé amb el poder emergent, però realment resulta curiós. Han defenestrat l'alcalde en funcions sense posar-s'hi pedres al fetge. D'això se'n diu sentit pràctic.
El que ja m'empipa una mica més és que tot el fulletó, llevat de la carta de presentació del president de la Generalitat, i d'alguna altra petita aportació institucional, és únicament en castellà. Com ho són darrerament algunes comunicacions de l'Ajuntament de Viladecans, de la Biblioteca, del Consell Comarcal i del taller d'en Jordi. Com que en Jordi és com una esponja i és extremadament sensible a allò que es viu en el seu entorn, està començant a abandonar la seva pràctica natural d'escriure en català per passar-se al castellà.
Jo, que no sóc gaire nacionalista i entenc que a la gent li sigui més fàcil expressar-se en la llengua materna, estic pel bilingüisme, i procuro que tota comunicació escrita de l'associació de pares estigui en català i castellà. Però tal com està el pati no sé si m'he convertit en una perillosa radical lingüística!
Mentrestant, els nacionalistes més nacionalistes de la meva ciutat dediquen els seus esforços a treure's mútuament els ulls i sembla que no serà possible una iniciativa que es posava en marxa a favor de la cultura catalana (i que jo em mirava una mica des de la barrera, perquè últimament sembla que es confongui catalanisme amb independentisme). Em sembla que se'ns gira feina i que hem d'aprendre a treballar més en conjunt. Mercè

Comentaris