Jornada Mundial de les Migracions

El proper 18 de gener l'Església de Barcelona -i com a mínim la de Sant Feliu, perquè em consta que hi ha gent que hi ha estat treballant- celebra la Jornada Mundial de les Migracions. La veritat és que la sensibilitat per aquest tema ja fa molts anys que hi és: en l'atenció directa a la gent immigrada a través de diversos organismes diocesans (Càritas i d'altres), i en la celebració d'aquest dia, que després passa més o menys desapercebut segons l'interès que hi mostrin les parròquies o els moviments. El lema de Càritas aquests darrers anys en relació a la immigració ("La fraternitat va més enllà de la llei") em sembla provocador i encertat, però sempre em sorprén que passi tan desapercebut. Em sembla que des de la Pastoral Obrera i des de tots els àmbits que convingui cal fer sensibilització sobre el tema i convé donar cada cop més protagonisme a les persones immigrades que se senten cristianes.
La celebració del dia 18 sembla atractiva: un dinar conjunt -cadascú se'l porta, cosa que ho fa força més divertit i a l'abast de tothom, una sessió de circ (amb el circ Crec), una visita a la Sagrada Família i una pregària per acabar. Es farà al Col·legi Claret a les 13:00. No sé si aconseguiré fer-lo cabre a l'agenda, però m'agradaria anar-hi i convidar-hi alguna de les dones que passen per Càritas, aprofitant que el dimarts vinent hem preparat també una activitat a Viladecans: una sessió sobre l'escola i els infants recent arribats per la reagrupació familiar. Ja us faré cinc cèntims de com va.

Comentaris