Baixets. Baixetes.

Jo trobo que deu ser inconstitucional. Servidora no arriba al metro i mig d’alçada (ja veieu, no tinc “talla” europea), i pertanyo al club dels gruixuts i poc àgils. Avui he pogut constatar-ho tres (3) vegades.

Una. Estrenem tren nou a la nostra línia de la Renfe (la de Vilanova). Són de “look” tipus Ave, d’una sola peça i amb menys seients. Per agafar-se quan va ple (i a les 7 del matí hi va), compten amb una barra al sostre. Jo no hi arribo. Sempre pots arrambar-te a algú interessant, però francament no és la meva intenció lligar al tren.

Dos. El mateix tren, però de tornada des del Passeig de Gràcia. El tren porta inscrit a tot arreu que és un vehicle adaptat per a minusvàlids. I efectivament una de les portes s’obre a menys alçada de l’andana (un parell de pams). Sort, perquè per les portes normals, jo no hi arribo. És una escena tendra comprovar com la gent s’ajuda mútuament a pujar maletes. I com alguns viatgers pugen a pes, estirats per gent que corre el risc d’herniar-se.

Tres. Vaig a comprar. Al super del barri. I tampoc no arribo a les prestatgeries de dalt. Decididament no és el meu dia.

Ja em va passar temps enrere. Volia unes sabates (35) i em van dir que on anava amb uns peus que no tenien mida europea (¿?) i que per això no em podien servir. Vaig pensar que quan m’haguessin crescut ja tornaria a aquella sabateria. Però no puc entendre per quin motiu els responsables del transport públic no pensen que hi ha usuaris petits, grans, joves, vells… i que estaria bé no convertir el tren en una activitat de risc.

Mercè Solé

Comentaris

Anònim ha dit…
Tota la raó del món!!! Jo no utilitzo quasi mai el transport públic però, com que medeixo 1´53, i tot i que normalment porto talons, no arribo als armaris de la cuina de casa meva (un pis estàndard) i m'he d'enfilar a la vora de la banyera per agafar la dutxa de telèfon quan el que es dutxa abans que jo la deixa al seu lloc (algun dia patinaré i em trencaré una costella!!!). Als cinemes, teatres, aules, sales de conferències etc. sempre em queden les cames penjant (i s'adormen, quin mal!!!); si vull que em toquin a terra he de col·locar el cul a la punta de la butaca, com si m'hi mig-ajagués. A vegades he pensat que l'ideal seria portar un rajol al bolso, per posar-me'l sota els peus!!!
Aviat tocarà comprar cotxe nou, no crec que el que tinc aguanti gaire més. La primera cosa que hauré de comprovar és que, ben asseguda, pugui arribar als pedals perquè no amb tots és fàcil!!!
Suposo que la gent alta també troba els seus inconvenients, però els baixets... tela!!!

Montse P.
Anònim ha dit…
Bé, diuen que al pot petit hi ha la bona confitura, oi?
(encara que això no és cap consol si es tracta de no poder-se agafar en el tren. Sort que no viatges en autobús, perquè amb alguns cops de volant que fan i accelerades, sortiríes volan)
Apa, un petonàs!
Mercè Solé ha dit…
Gràcies per la solidaritat... Montse, alguna vegada he pogut aprofitar l'entrada al teatre d'algú molt alt que no cabia al seient... No tot són desavantatges!
Mercè