Sis autors en busca de compradors

Aquesta tarda, nova experiència per Sant Jordi: els autors que viuen a Viladecans i que han publicat algun llibre el darrer any, han estat convidats per l'Ajuntament a signar llibres. De fet, a mi no em tocava, però m'hi he colat, com a autora del disseny del llibre de Nadal que va sortir a finals d'any i de què us he parlat. 
Al meu torn (n'hi havia dos), estàvem en família: en Josep i en Jaume Lligadas, més en Manel Simó, en Jordi Mazón i la Mireia Comas. D'èxit, èxit, més aviat cap (en Jordi Mazón ha signat un parell de llibres, en Manel m'ha semblat que també, en Jaume ha signat un llibre d'en Jordi, que ha decidit demanar-li un autògraf al seu germà), i en Josep i jo, sniff, no ens hem menjat un rosco (bé, de fet, els amics i coneguts ja tenien el llibre, i per als altres, comprar un llibre de Nadal a l'abril tindria un cert mèrit). Però ha estat bé el dia de glòria, i contemplar la plaça còmodament des del seient reservat a la tarima. De fet, la gent ens mirava amb cara d'esperar que féssim un espectacle i en aquest sentit més aviat els devem haver decebut. No hi ha hagut cap presentació ni parlament. De fet fins i tot en Jordi ens ha preguntat quan començàvem!
El segon torn, que incloïa un bon nombre de poetes, s'ho han muntat millor: han llegit poesies i em sembla que deuen haver tingut una estona més animada.
Bé, però ha estat el primer any que l'Ajuntament feia un acte d'aquest estil. I em sembla una bona cosa. Segurament que cap de nosaltres guanyarà el Nobel de Literatura, però està bé que la gent s'animi a escriure, a publicar i, si és possible, a llegir. També penso que a Viladecans la festa ha millorat força en aquests darrers deu anys: hi ha més activitat, més participació, més animació per a la lectura. Visca Sant Jordi!

Comentaris