Juan Masiá tanca el blog

S'ho pren amb bon humor, però jo em sento fatal. Juan Masiá Clavell, jesuïta resident al Japó, que ja van fer fora de la Universitat de Comillas, ara ha estat pressionat fins a tancar el seu blog. Podeu llegir-ho aquí.
Em sembla un dia tristíssim. A mi m'agrada el seu blog perquè em fa pensar, perquè em sembla respectuós i gens destraler, perquè entén la fe des de la llibertat de consciència, perquè va al fons de les coses, perquè traspua alegria i agraïment per la vida, perquè la seva mirada "des de la frontera", al Japó, ajuda a entendre més coses sobre nosaltres mateixos...
Em fastiguegen profundament aquests manaires eclesiàstics tan profundament hipòcrites, que tiren la pedra i amaguen la mà, que sempre semblen de mal humor, agres i masclistes, que a més s'autojustifiquen sempre elaborant teologies a la mida del poder que desitgen. I que riuen totes les gracietes dels blogs ultracatòlics que són a internet, els quals, per cert, no tanquen.
En fi, amic Masiá, moltes gràcies pel teu blog. L'Evangeli és el que és, per més que alguns poderosos el vulguin tergiversar. Continua sent Bona Notícia per als pobres del món. I l'Església som molt més que els qui hi manen, mal que els pesi. Però hi ha dies que tot plegat fa molt de mal.
Mercè Solé

Comentaris