Aprendre


Avui he après unes quantes coses:
a) Que es pot sortir (i tornar a entrar) d'un cotxe pel maleter quan l'espai per aparcar és massa just. La Salo ens n'ha fet una gran demostració, aquest matí. Agilitat, elegància, flexibilitat... Fins i tot quan ets objecte de l'atenció de tres (3) càmeres. A part de la generositat de prestar el seu cotxe com a "autocar" col·lectiu per a l'excursió laboral d'aquest matí.
b) Que la indústria de les Arts Gràfiques deu ser de les que més canvis ha hagut d'entomar amb les noves tecnologies. L'excursió del matí ha estat a una empresa (JNP) que ha tingut l'amabilitat d'explicar-nos in situ tot el procés de producció (revisió dels originals, plotters, elaboració de planxes, impressió, tallat, plegat i enquadernat) de la feina que fem un cop surt de la nostra editorial fins que ens retorna convertida en llibres o publicitat o el que sigui. M'ha encantat. M'agraden molt aquestes coses i de fet m'ho passava molt bé, fa trenta anys, quan treballava a la Mútua i feia clixés, m'encarregava de la multicopista i de l'enquadernació dels impresos.
c) Que està molt bé trencar la rutina laboral i també entendre millor els mecanismes de la pròpia feina.
Que tinc uns grans companys de treball no ho he après. Ja ho sabia (i espero que després d'escriure això dilluns em convidin a esmorzar!)
Mercè Solé

Comentaris