De Toldrà a Mompou

Avui és Santa Llúcia. Un dia que sempre m'ha agradat. Perquè és a prop de Nadal, perquè he treballat molts anys al costat mateix de la Fira de Santa LLúcia i perquè m'agrada molt la Romança de Sant LLúcia, de l'Eduard Toldrà, que a casa era llegenda cantada per l'Emili Vendrell. En buscava una versió per internet i no me'n feia el pes cap. Però en justa compensació he trobat aquesta gravació, esplèndida de la cançó de Josep Janès i Frederic Mompou Damunt de tu només les flors, amb la Victòria...
No ve gens a tomb amb Santa LLúcia, però m'agrada tant... Per cert, és una gravació de l'any 1971 feta a casa d'en Frederic Mompou, que toca ell mateix el piano.

Comentaris

montserratqp ha dit…
Santa Llúcia em recorda la Festa Major d´hivern de Gelida i la festa que celebràvem al Barri Rosanes de Martorell on vaig créixer: escudella al carrer per a tots. Festa.

Amb Toldrà em ve a la memòria uns dels darrers exàmens de flauta que vaig fer. Nervis.
Xiruquero-kumbaià ha dit…
Excel·lent "compensació". De luxe.
Gràcies.
Mercè Solé ha dit…
Montse, no ho sabia que tocaves la flauta... Ni tampoc això de Gelida i del Barri Rosanes... Hauré de fer més cultura del Baix Llobregat.
Xiruquero, de res. És que m'agrada molt la Victòria dels Àngels..