La llibreta per recordar persones


Tots, totes, sants i santes. És un dia de comunió, avui, de sentir-me enfortida pel bon treball dels altres, creients o no, coneguts o no, morts o no. Dels sants i santes que no surten a la foto, de la gent més senzilla. Un bon dia, sens dubte. Un dia en què es llegeixen les benaurances. Una bona declaració de principis.
Avui m'he entretingut amb la meva "Llibreta per recordar persones". És un dels regalets que han sortit d'un grup de Mataró, que cada any ens trobem per celebrar el Nadal amb un petit obsequi. La llibreta portava aquesta inscripció: Es tracta d'apuntar a cada pàgina el nom d'una persona coneguda i anar-hi escrivint coses: què n'he après, quins desigs té, quins problemes, en què m'alegra i en què em fa patir... De fet, aquest exercici no em fa menys desagradable o malhumorada, com bé saben els qui em pateixen, però certament m'ajuda a veure les persones des d'una altra perspectiva i a retenir-ne el bo i millor. El punt de comunió, el reflex de Déu.
Mercè

Comentaris