Doncs jo no vull ser nacionalista...

He rebut el "Manifest per unes polítiques sobiranistes a ICV", que un grup de companys i companyes han presentat de cara a la propera assemblea nacional. Me l'he llegit, i he de dir que me'n sento molt lluny. No m'agrada. Jo no vull ser nacionalista. I per tant, no em sap gens de greu si ICV "no ha estat ni és comptat a l'arc polític del nacionalisme català". I em sentiria molt incòmode dins ICV si es produís, com demanen els signants del manifest, "un canvi ostensible de la política i de la imatge nacionals d'Iniciativa" en la línia que ells propugnen.
Jo no crec que hàgim de tenir la nació com una prioritat juntament amb la de ser d'esquerres i ser ecologistes. Perquè nacionalista, si no m'equivoco, vol dir això: tenir la nació com una prioritat. I jo no la hi vull tenir. Jo defensaré la meva cultura nacional, i la meva llengua, i els meus sentiments de pertinença, i lluitaré per un finançament just, i per un poder polític arrelat al territori i proper a la gent. Però tot això ho faré perquè sóc d'esquerres, i perquè ser d'esquerres inclou posar tots els mitjans possibles perquè el desenvolupament de les persones i dels col·lectius sigui al màxim de potent, de ric, de realitzador.
Aquestes possibilitats de desenvolupament les vull, naturalment, per a la meva nació, que és Catalunya. Però les vull com a formant part d'un projecte de món on totes les possibilitats personals, culturals, socials, col·lectives en el nivell que sigui, es puguin desenvolupar. I en canvi, dir-me nacionalista voldria dir que em dedico de manera especial i prioritària a Catalunya, independentment de la resta. I no. Dedicar-me a Catalunya només té sentit dins aquest projecte internacionalista (i vull dir aquesta paraula, que ara sembla gairebé estigmatitzada) que mira cap a tohom. Per tant, no m'agradaria gens que el meu partit digués que Catalunya és una prioritat diferent i paral·lela a la prioritat d'un projecte de món verd i d'esquerres. (Josep Lligadas)

Comentaris

Manel Filella ha dit…
Estic amb tu..!!
Quan sento aquesta paraula "nacionalista" m'agafa tristor...perquè efectivament m'adono que els que la defensen no tenen la prioritat de les "persones" siguin quines siguin...sinó la "nació" com si fos contradictòria la cosa... i l'assumpte són les prioritats...que per mi són les "persones" "totes".
Anònim ha dit…
bé, també estic amb tu. La gent d'esquerres crec tenim superat aquest tema. Aquest afany per tenir vots d'ERC ens portarà a la perdició...

Salut des del Maresme
Silveri Garrell ha dit…
Caram quedo parat, no em creia que de NO NACIONALISTES n'hi haguessin per aquestes contrades catalanistes de Foc Nou. Jo tampoc ho soc, només les quatre barres i rés més, ¡¡fora l'estelada!!.
Doncs jo, pel que dius que defenses, no entenc on és la diferència? és que ser nacionalista (i tenir una nació pròpia)vol dir necessariament ser anti-la resta del món???
Aquesta és la trampa que no em de deixar que ens privi de poder viure amb normalitat la nostra identitat nacional.
Xiruquero-kumbaià ha dit…
Josep, quan dius -textualment- "Jo defensaré la meva cultura nacional, i la meva llengua, i els meus sentiments de pertinença, i lluitaré per un finançament just, i per un poder polític arrelat al territori i proper a la gent."
Quan dius això, jo hi trobo la meva definició de nacionalista.
Salutacions