Novetats a TV3

Bones notícies, penso, són el nomenament de Rosa Cullel com a Directora General de la Corporació Catalana dels Mitjans Audiovisuals (CCMA) i de Mònica Terribas com a directora de TV3. Dues dones, davant del nomenament de les quals ningú no ha parlat de "quotes", potser perquè el seu currículum parla per ell mateix.
La Rosa Cullel només em sona de la seva responsabilitat com a directora Liceu, i la veritat és que em sembla que ha fet una molt bona gestió: qualitat de la programació, molt bona difusió dels espectacles entre persones "nouvingudes a l'òpera", increment espectacular d'espectadors i preus raonables (sí, per més que els estereotips de tota la vida diguin el contrari!). Veure una òpera avui al Liceu vol dir: introducció gratuïta a l'espectacle amb una conferència prèvia si es vol; concerts relacionats amb l'òpera per situar aquesta en el context en el Foyer; traducció simultània del que passa a l'escenari en català, castellà o anglès; pantalla individual al seient per veure l'escenari si la butaca no té visibilitat. I encara, segons sembla, els comptes surten. Discreció i bona feina. Ja m'agrada.
Quant a Mònica Terribas, una de les professionals del periodisme amb més merescut prestigi, a mi m'agradaria fer-li una carta als reis:
- que TV3 substitueixi la "crosta nacionalista" (que jo crec que efectivament hi és) per una crosta cultural catalana amb contingut.
- que TV3 substitueixi una part de l'espai dedicat a l'esport per una dedicació a la cultura. Per poc que sigui, pot ser molt, perquè el desequilibri és brutal. Que dins dels esports es parli també dels minoritaris, i dels equips femenins.
- que TV3 acabi amb aquesta política d'anar passant famosos que promocionen alguna cosa o que ja tenen altres espais per tots els programes de la casa i eixampli el ventall de la diversitat (té sentit, per exemple, que els polítics que surten cada dia al telenotícies també siguin els protagonistes de programes com "qui els va parir?").
- que a TV3 hi hagi més espais on la gent pugui expressar-se amb tranquil·litat sense estar més pendents de l'entrevistador que de l'entrevistat.
On diu TV3 llegiu tots els canals de la televisió pública catalana.
En fi. M'ho miro amb esperança.
Mercè Solé

Comentaris

Ramon Bassas ha dit…
Nostra Senyora [Terribas] t'escolti :)
Conec a treballadors del Liceu i no els ha anat tan bé.
Suposo que tot té clarobscurs
Mercè Solé ha dit…
Uff. Una cosa que em pensava que funcionava... Em sap greu! De tota manera, avui, després d'haver vist Mort a Venècia no em sento capaç de ser gaire negativa. Una abraçada,
Mercè