Els 400

“Oye, ¿tú sabes cuándo vamos a cobrar los 400 €?” Això va ser el primer que em va dir una companya de treball, a les 8 del matí de l’endemà de les eleccions. Ahir vaig llegir als diaris que la cosa sembla que es tramitarà aviat via reducció de la retenció de l’IRPF, la qual cosa vol dir que de moment ho notarem a la butxaca, però caldrà veure si la reducció serà real en el conjunt de la declaració, perquè la retenció només és un pagament a compte.
La veritat és que em sembla una mala mesura. D’una banda per la manera tan electoralista com s’ha formulat. D’una altra perquè si no és compleix d’una manera clara generarà frustració en molta gent i contribuirà al descrèdit general de la política. Però no m’agrada gens perquè em sembla que les persones que se’n beneficiaran són els que tenen prou renda com per ser “contribuents”, mentre que els que cobren pensions minses o sous de pena no hi tindran accés. I encara més, perquè tots aquests diners que es retornaran amb tanta prodigalitat als qui fan declaració de la renda deixaran d’anar destinats als equipaments i serveis per a les persones amb menys mitjans. I més, en un moment en què sembla que arriben les vaques flaques.
No em sembla que això ajudi a fer una societat més corresponsable i amb menys desigualtats.
(Mercè Solé)

Comentaris

Anònim ha dit…
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Mercè Solé ha dit…
Amic "Pauper". He esborrat el comentari que ens has deixat i te n'explico els motius:
- no fa referència al "post" concret en què anava
- és insultant per a algunes persones
- no ve signat
De fet, la primera i la tercera condició no són imprescindibles,però no volem que aquest blog serveixi per insultar ningú. Me'n sento responsable. Mercè Solé
Anònim ha dit…
¿cual es la parte insultante?
Silveri Garrell ha dit…
Estic d'acord amb l'amic Pauper, el seu post no era insultant. Per tenir un exemple avui en el mateix Congrés de Diputats no és considera un insult si anomenen "marrano" al mateix president del Govern com va passar amb l'Aznar una vegada. Encara que és pot relativitzar molt però si vosaltres comenceu a retallar comentaris al final només acabareu tenin els que diuen "si senyor". Au, ja podeu esborrar també el meu que és insultant.